9.12.10

Julförberedelserna fort....


En krans på beställning är klar....de finns inget som är så kul som att glädja andra..
Julen närmar sig...Då kan jag få ångest när jag tänker på alla dom som sitter själva som inte har några nära och kära...som tycker att dom stora helgerna är en plåga och när vi bara känner glädje.......när man tänker till..och de gör jag ofta....


























När man lever med två kroniska sjukdommar kan tankarna ibland bli ganska mörka.....men så läser man om andra livs öden som är så långt bort från mina så man nästan skäms..läs om Karin och hennes liv som den förändrades när hon väntade Tyra och den långa resan efteråt som är långt i från klar.. nu gör hon en insamling så att familjen kanske kan få ett andhål i sjukhusbesök och tråkig heter..osv osv
Hennes blogg heter Karins Tyras tjej(klicka)....Det är en underbar familj med två tonnårs pojkar och lilla Tyra,, Pappa som jobbar på vikariat och hyr ett gammalt hus och de vet vi ju alla som bor i gammla hus att de är långt ifrån dragfritt ja tänk själva att när man är sjuk lever man inte på någon hög lön.......Läs själva jag kan inte låta bli att hjälpa kan ni DET........

Jag önskar er alla en underbar dag!
           godis... Kramar på er...!

8 kommentarer:

Margareta sa...

Hej!
Vilken fin sida du har nu. Det glimmar och gnistrar.
Jättevacker krans och så fina lussebullar.
Och påminnelsen att tänka på andra...
Ack så viktigt.
Jag brukar titta in på Karins sida ibland och då blir man verkligen berörd av hur livet kan te sig.
Är vi många som hjälper till i denna insamling så kan det ju göra skillnad om så bara för en kort stund i livet.Hoppas,hoppas...
Jag är med och hjälper.är redan ordnat.

Du får ha det så gott!
kram margareta

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Vilket fint o tänkvärt inlägg du bjuder oss på!
Det passar bra så här i jultider när alla är uppstressade!

Önskar dig en stämningsfull adventshelg!

Var rädd om dig!
Julkramar Therese

Familjen Engelbrektsson,Johansson sa...

Lägger till mig här också.

Fågel Blå sa...

Åhhh vilket tänkvärt inlägg!
Så omtänksamt och fulligt av dej!
Vilken underbar header du har ordnat!!!!
Ha en fin Adventshelg!
Kram Kathrine

Fågel Blå sa...

Åhhh vilket tänkvärt inlägg!
Så omtänksamt och fulligt av dej!
Vilken underbar header du har ordnat!!!!
Ha en fin Adventshelg!
Kram Kathrine

Fågel Blå sa...

Åhhh vilket tänkvärt inlägg!
Så omtänksamt och fulligt av dej!
Vilken underbar header du har ordnat!!!!
Ha en fin Adventshelg!
Kram Kathrine

Fågel Blå sa...

Åhhh vilket tänkvärt inlägg!
Så omtänksamt och fulligt av dej!
Vilken underbar header du har ordnat!!!!
Ha en fin Adventshelg!
Kram Kathrine

Black Iris sa...

Jättefina ord du bjuder på idag.
Ha nu en underbar helg med de dina.

Kram Maidi