24.9.12

blommor...


Polka randig häng pellargon!

Blommor i mängder!

kan tala om att jag fick klippa ner alla!
 annars får dom inte plats på vinter förvaringen..
men ni kan ju tänka vad de skär i en när man klipper...


Detta är en mörk röd häng pellargon....men den ser ljus ut på bilden..
Lyckades inte få dom största på bild innan dom blev små igen....
en lila doft pellis
 

Mårbacka får stå kvar i sina ikea soptunnor så länge och bli täckta över natten
men dessa små på bilden stoppar jag ner i liten trång kruka....
 

Denna lavendel säger folk att man inte kan övervintra...
men nu har jag hört att man kan det .....
är det någon som vet hur....jag har försökt i landet ...men visserligen inte med något skydd
så som husvägg....någon som vet får ni höra av er..

Summan av detta i  regn var att händerna och ryggen pajade...
händerna är fortfarande svullnader men tillbaks med rörlighet igen...
så frustrerande man vill mer än man kan....
Tur att solen skiner nu en stund...








Ha en bra vecka!
*Lev här och nu*

~~Kramilikramen~~




2 kommentarer:

Änglarna finns sa...

Såå vackra pelargonior!!

Ja du..detta att man vill mera än man kan..känner igen det!!
Men jag är likadan..envis som...gör det jag skall sen får man ju lida..men men..är tyvärr som det är!!

Hoppas du mår bättre..och snart kryar på dej!!!

Önskar dej en riktigt God Natt!!
Kram Annika

Blommiga Rutan sa...

Men så fina dina pelargoner är!
Man kan tro att det är mitt i sommaren när man ser dem!!
Förstår verkligen att det var svårt att klippa ner dem.

Önskar dig en skön vecka
Kram Anncathrine